Een trage reparatie van een hulpmiddel door een leverancier; te lang wachten tot de taxibus komt, of verbazing en teleurstelling omdat een Wmo-aanvraag werd afgewezen. Deze signalen over effecten van sociaal beleid zijn belangrijk voor Voorall. Wij willen ze horen! Wat doen we ermee? We brengen ze in de Deelraad Wet maatschappelijke ondersteuning en de Deelraad Participatie, onderdelen van de Cliëntenraad Sociaal Domein.
De Cliëntenraad Sociaal Domein
De Cliëntenraad Sociaal Domein (CSD) adviseert over de uitvoering van het gemeentelijke beleid in het sociaal domein. De CSD heeft een algemene raad en drie deelraden.
Voorall vertegenwoordigd in deelraden
Voorall is om te beginnen vertegenwoordigd in de Centrale CSD. Wij hebben daarbij twee vertegenwoordigers in de deelraad Wmo en één in de deelraad Participatie. De deelraden houden zich bezig met de specifiekere onderwerpen op het gebied van maatschappelijke ondersteuning, jeugd en werk & inkomen. De cliëntenraden helpen zo mee aan een kwalitatief betere voorbereiding en uitvoering van gemeentelijk beleid. En ze waarborgen de behartiging van de belangen van cliënten hierbij.
Signalen doorgeven
De leden die Voorall vertegenwoordigen, komen elke maand bij elkaar, voorafgaand aan de vergaderingen. In dit overleg bereiden we de inbreng van Voorall in de deelraden voor. Verder bespreken we de signalen die in de tijd hiervoor zijn binnengekomen. Wij vragen dan ook met klem aan inwoners van Den Haag met een beperking om signalen over effecten van het sociaal beleid door te geven aan Voorall. Dat kan via e-mail:
Meer informatie over de CSD vind je op de website van de Cliëntenraad Sociaal Domein Den Haag